29 Haziran 2010 Salı

sonisphere 2010

cuma: bir rammstein sever olarak tembelliğime sövdüren festivaldir şimdilik. yani akıl var mantık var, arkalardan izlenmeyecek yegane grup rammstein'dır.her ne kadar hamallık olsa da Dr. Christian'ı bot üstünde taşıyabilenler ön sıralarda olan ya erken gelmiş ya da bileğinin hakkıyla öne geçmiş azimli insanlardır. onu bunu bilmem ama ben havai fişeklerin zamanlamasına konserden daha fazla saygı duydum(konser kötü değildi he, çok güzeldi yeminle). bunlar şimdilik aktaracaklarım, geriye kalan iki günde görüşmek üzere, esenlikler dilerim.

cumartesi: cumartesi kısmında manowar'ın performans güzelliğiyle beraber Eric Adams'ın tüm stadyuma çığlık attırma esnasındaki güvenlik görevlilerinin yüz ifadesi aklımda çok fena kalıcı olacaktır. ne stres kaldı ne sıkıntı inanır mısınız sayın okuyucular? toplu çığlık her derde deva efendim. tabi bunun yanı sıra Joey De Maio'nun "oha!herif dile geldi resmen." nidaları arasında türkçe kompozisyon ödevini okur gibi (festivalde "the big four" adı altında kendi isimleri geçmediğinden içerlenmiş olacaklar (ki bence haklılar)) attırıp hönkürmesi de hafızalara kesinlikle kazınmıştır. yani o ne güzel bi "siktirin ordan!" hönkürüğüydü demeden geçemiyorum. ardı sıra gelen headline grubumuz accept'e ise çok büyük haksızlık ettik resmen lan! insanların hiç mi kılı kıpırdamaz? yani grubun türkiye'de tanınmadığı ve şarkıların bilinmediği maymun götü gibi ortadaydı da ota boka"höy höy, löy löy!" yapan taraftara(stadyumda oldu ya böyle geldi elime) ne oldu da iki çılgın ıslığı es geçtiler adamlara? ki festivalin en iyi sahne performanslarından biri de adamlardaydı kanımca. adamlar bir daha gelirse buraya şerefsizim. bari eve bi yemeğe davet edip gönüllerini alabilseydik, "abi, bilmiyoz şarkıları valla, kusurumuza bakmayın." diyebilseydik. içim acıdı lan resmen.
çok içerlendim lan gene yazarken bak, keyfim kaçtı.

pazar: pazar ile geri döndüm şimdi, biraz daha iyiyim. malum bu günde geç gittim, bu kadar olacağını düşünmüyordum fakat oldu ve antrax'ı kaçırdım, evet. megadeth'le bir coştuk bir coştuk demeyi o kadar isterdim ki ama olmuyor çünkü ses problemi sahne almalarından hemen sonra baş gösterdi ve onlar inene kadar da düzeltilemedi, bizi de paranoyak ettiler "düzeldi ha galiba? düzeldi mi ne? düzeliyo bak galiba." sohbet kıvamında kaldık biz şahsen bir de sık sık saydırdık ses sistemine. performans iyiydi, heriflerin saçlar da iyiydi ama ses yoktu be abicim. geliştirdiğim stratejiyle sahne sonu insanlar çişe, içkiye vs dağılırken biz de götüm götüm önlere doluştuk ta ki metallica'yı önden izleyene kadar. yaa! megadeth ardından slayer'a verildi sahne ve ön taraflarda zıp zıp zıplayan bir çember oluştu. tom araya'nın gülümsemesi neydi öyle ya? o kısımlar hiç aklımdan çıkmıyor. nasıl bir gülümseme öyle o ve sürekli. içim bir hoş oldu onu izlerken sonra bir de kerry king'e baktım o nasıl bir hayvan adam (bir de vikinglere benziyo bu adam bence)? insan hiç mi yorulmaz, hiç mi o kafa durmaz? sahne boyu salla salla hayret verdi doğrusu.dave iyiydi. ben sahnede daha çok sevdim bu adamları. metallica biraz geç çıktı sahneye fakat hemen gönlümüzü çeldi harika performanslarıyla. stadyum tıka basa doluydu ve o kalabalık festival boyunca ilk kez hep bir ağızdan sahne bitimine kadar şarkılara eşlik etti, hopladı zıpladı, horn yaptı yaptı da durmadı. seyirciyi çok pis coşturdular ama kendileri de bizi sevdiklerini itiraf ettiler çokça. yine biraz ateş ve havai fişek vardı ama rammstein'ınkiler gibi olamadı. rammstein'ı bir kez daha kucaklıyorum, çok iyiydiler gerçekten. neyse konumuz metallica, kapanışta sanırım herkese birer tane düşecek şekilde pena dağıttılar. o ne pena bolluğuydu öyle! bize mutlu mutlu, kucak kucağa bakmaktan bir süre inemediler sahneden. yani milletin onları gönderesi yoktu da onların da sanki gidesi yok gibiydi. çok pis coşturdular ama bizi, ağzımıza sıçtılar resmen ne diyeyim.
bir de konser sonrası kapkara insanların trafiği kitleyip etrafı istila etmişler görünümünü veren sahneler komikti ama herkes ayıktı valla, biralarda alkol mü yoktu neydi anlamadım, çok dandikti.

ps: üşendim tekrar yazmaya o yüzden sözlükten yazdığımı kopyaladım (şurdan yani: http://www.kadinsozlugu.com/), bilginize.

Hiç yorum yok: